Jumaat, 13 November 2015

Contoh Minuman Yang Cocok Untuk Berdiet

Contoh Minuman Yang Cocok Untuk Berdiet - Anda sedang menjalankan program diet atau memang mempunyai rancangan untuk memulakan proram diet? Diet memang merupakan salah satu hal yang sangat didambakan dan ingin sekali dilakukan oleh sebagian besar kaum hawa. Bagi mereka, dengan menjalan program diet agar supaya kelihatan lebih menarik dan tentunya boleh menambah rasa percara diri. Diet boleh dilakukan oleh siapa saja baik itu kaum lelaki atau pun wanita.

Ada banyak sekali program diet yang boleh dilakukan mulai dari cara yang sederhana bahkan sampai cara yang ekstrem pun ada. Tujuan kita melakukan program diet tidak lain dan tidak bukan kerana tubuh kita ingin kelihatan lebih langsing yang tentunya akan memberi kesan positif terhadap rasa percaya diri kita. Untuk anda yang sedang menjalankan program tersebut mungkin saat ini sedang merancang menu atau makanan apa yang pas dilakukan pada saat menjalankan program diet tersebut.

Contoh Minuman Yang Cocok Untuk Berdiet

Tidak salahnya memang anda fokus kan program diet anda terhadap makanan yang akan dimakan. Namun, tahukah anda bahawa tidak sedikit minuman juga mempunyai kesan atau pengaruh yang cukup besar untuk menaikan berat badan anda. Untuk itu, sangat penting juga anda memperhatikan minuman apa saja yang sesuai pada masa program diet berlangsung. Dibawah ini terdapat beberapa minuman yang sangat baik dan sesuai sekali untuk anda minum walaupun anda sedang menjalankan program diet tersebut.

Inilah Minuman Yang Sesuai Untuk Berdiet:

1) Air putih

Seluruh orang kebanyakan pasti sudah tahu bahawa air putih itu sangat menyihatkan bagi tubuh kerana tak ada kandungan apa pun yang membahayakan bagi tubuh, namun tahukah anda bahawa air putih juga dapat memberi bantuan untuk penurunan berat badan? Bila anda jemu dengan rasanya, anda dapat memberikan lemon, timun, lime, ataupun buah tomato untuk berikan rasa pada air tersebut kerana hal itu tidak menambah kandungan kalorinya. Sebaiknya untuk komsumsi air putih sekurang-kurangnya 2 liter dalam sehari, ini adalah saiz minimum yang dapat anda gunakan ketika menjalani program diet.

2) Jus sayur-sayuran

Jus sayuran ternyata juga boleh untuk menambah kandungan serat didalam tubuh dan juga nutrisi yang diperlukan untuk sistem penurunan dari berat badan, walaupun ia adalah jus sayur dari tin, dari botol ataupun buatan sendiri yang tentu lebih baik lagi. Sayur dengan kandungan yang rendah sodium akan lebih digalakkan. Sayur-sayuran juga boleh buat anda akan merasa seakan akan terus dapat rasakan lezatnya.


3) Teh tanpa gula

Teh hijau benar-benar banyak faedahnya untuk kesihatan tubuh, diantaranya sebagai antioksidan, untuk menambah metabolisme tubuh dan juga turunkan berat badan. Anda juga boleh memberikan madu pada beberapa minuman teh hijau bila pingin rasa manis waktu sedang menikmatinya.

4) Kopi hitam

Kopi boleh anda gunakan untuk turunkan berat badan kerana memilki kandungan kafeinnya yang boleh menghimpit rasa lapar, dan thermogenesis yang telah dihasilkan daripada kopi yang berguna menambah metabolisme dalam tubuh sehingga mempercepat ketika pembakaran kalori. Bila anda jemu dengan rasa kopi hitam, janganlah asal mencampurkan dengan minuman lain apalagi mencampuri gula dengan jumlah yang banyak.

5) Skim milk

Susu iaitu minuman yang kaya akan protein, vit. D, kalsium yang diperlukan untuk perkembangan otot dan juga tulang. Karenanya pilih susu rendah lemak ataupun skim milk yang mempunyai kandungan banyak vitamin namun bebas lemak. Susu semacam ini benar-benar dianjurkan waktu anda tengah melaksanakan program diet.

Beberapa minuman diatas memang sangat cocok untuk anda yang sedang menjalankan program diet. So, dengan mengetahui jenis minuman yang sangat cocok untuk melakukan diet tentunya anda juga tidak akan merasa khawatir lagi  dengan minuman yang dapat meningkatkan berat badan anda.

Top